Prowadzisz samodzielnie kampanię AdWords? Wystrzegaj się tych błędów!


Ilość ocen: 5 Średnia ocena: 4.6/5

Jeśli samodzielnie prowadzisz swoją kampanię AdWords koniecznie przeczytaj ten artykuł, w którym przedstawiamy najczęściej popełniane błędy podczas prowadzenia kampanii.

Kampania linków sponsorowanych Google AdWords coraz częściej staje się alternatywa dla pozycjonowania. Wiele osób prowadzi swoje kampanie samodzielnie popełniając jednak przy tym wiele błędów, co odbija się na wyższych wydatkach i dużo gorszych efektach.

Poniżej prezentujemy kilka najczęściej popełnianych błędów podczas samodzielnego prowadzenia kampanii AdWords oraz opisujemy jak się ich wystrzegać.

1. Nie sprawdzaj pozycji Twoich reklam przez stronę google.pl

Sprawdzając pozycję Twoich reklam przez stronę google.pl zwiększasz licznik wyświetleń Twojej reklamy. A ponieważ w nie nie klikasz zaniżasz sobie wartość wskaźnika CTR (współczynnik określający ilość kliknięć do ilości wyświetleń). Ponieważ CTR w dużym stopniu wpływa na wynik jakości częste sprawdzanie pozycji Twoich reklam w wyszukiwarce może prowadzić do spadku wyniku jakości i w konsekwencji do tego podwyższenia kosztów.

Skąd masz wiedzieć, na którym miejscu i czy w ogóle Twoja reklama jest publikowana?

Odpowiedź jest prosta - wystarczy w tym celu użyć narzędzia diagnostyki i podglądu reklam. Narzędzie to jest dostępne dla każdego pod adresem:
https://adwords.google.com/d/AdPreview/
Jednak najlepiej, jeśli będziesz korzystać z niego w swoim panelu AdWords. Najszybszym sposobem jest kliknięcie w małą ikonkę z dymkiem na karcie "Słowa kluczowe" w kolumnie "Stan". Po kliknięciu pojawią nam się informacje na temat stanu publikacji reklamy dla wybranego słowa kluczowego, a na dole będzie bezpośredni link do narzędzia podglądu i diagnostyki reklam. Może to wyglądać mnie więcej tak:

2. Sprawdź, czy strona docelowa Twojej reklamy otwiera się poprawnie

Czasem może nam się tylko wydawać, że strona docelowa naszej reklamy działa bez zarzutu. Niekiedy jednak ze względu na dołączanie do adresu strony docelowej dodatkowych parametrów może się okazać, że nasz potencjalny klient po kliknięciu w reklamę zamiast pożądanej strony docelowej zobaczy np. stronę błędu.

Jak upewnić się, że po kliknięciu w reklamę użytkownik zostanie przeniesiony we właściwe miejsce?

Od jednego kliknięcia we własną reklamę nie zbiedniejesz. Kliknij zatem sam w swoją własna reklamę, by mieć 100% pewność, że wszystko działa jak należy. Ale oczywiście nie rób tego zbyt często :)

3. Nie twórz tylko jednej reklamy

Jeżeli masz tylko jedną reklamę skąd masz wiedzieć, czy jest ona dobra? Nigdy się tego nie dowiesz jeśli nie stworzysz kilku grup reklam. Pozwoli Ci to porównać skuteczność reklam i publikować tylko te, które przynoszą najwięcej korzyści.

Nie zawsze to, co Tobie wydaje się najlepsze tak samo będą oceniać internauci. Dlatego eksperymentuj i testuj ile się da.

4. Nie umieszczaj wszystkich słów kluczowych w jednej grupie reklam

Jeśli reklamujesz się na wiele haseł, dobrze jest pogrupować je w kilka grup i utworzyć osobne grupy reklam dla fraz najściślej ze sobą powiązanych. Dzięki temu będziesz mógł napisać trafniejsze reklamy i prowadzić użytkowników do różnych stron docelowych. Pamiętaj że na wynik jakości, a co za tym idzie na faktycznie ponoszony przez Ciebie koszt za kliknięcie, ma wpływ trafność fraz kluczowych, reklam i strony docelowej.

5. Nie używaj wyłącznie dopasowania przybliżonego

Dopasowanie przybliżone generuje dużo wyświetleń reklamy, niestety jednak w większości wypadków nie są to wyświetlenia które chcemy. A ponieważ internauci nie zawsze czytają tekst reklam często zdarzają się kliknięcia w reklamę, które są przez to zupełnie bezwartościowe.

Dlatego warto używać dopasowań ścisłych i do wyrażenia. Używając dopasowań ścisłych mamy 100% pewność, że reklama wyświetli się tylko wówczas, gdy użytkownik wpisze w wyszukiwarkę dokładnie tą frazę dla której chcemy by wyświetliła się reklama.

6. Nie sugeruj się bezwzględnie podpowiedziami i sugestiami od Google

Wszelkie wskazówki i sugestie w panelu AdWords generowane są automatycznie, a dla Google najważniejsze będzie generowanie większych zysków. Będzie Cie więc zachęcał by zwiększać budżet, podwyższać stawki za kliknięcie i dodawać coraz to nowe słowa.

Sugerowanie się tymi wskazówkami zapewne zwiększy ilość wyświetleń Twoich reklam i z pewnością zdobędziesz więcej kliknięć, tylko czy będą to kliknięcia, których Ty chcesz? Na pewno chce ich Google :)

Jeżeli uważasz, że powyższe wskazówki są ponad Twoje siły i zamiast spędzać cenne godziny na prowadzeniu kampanii AdWords wolisz zająć się tym, co robisz najlepiej - możesz skorzystać z naszej oferty na prowadzenie kampanii AdWords.
Wpis w kategorii: Blog

Podziel się z nami opinią