Co wybrać - pozycjonowanie czy AdWords?


Ilość ocen: 7 Średnia ocena: 4.43/5

Zastanawiasz się nad promocją strony w wyszukiwarce i nie wiesz co będzie dla Ciebie lepszym rozwiązaniem? Poznaj zalety i wady obu metod promocji w Google.

Prawie każdy Klient, który zamawia u nas stronę internetową zdaje sobie sprawę z tego, że by zaistnieć w sieci nie wystarczy mieć stronę, ale trzeba też zadbać o to, by strona była wysoko w wynikach wyszukiwania w wyszukiwarce Google.

Możliwości, by znaleźć się na szczycie wyników wyszukiwania, są dwie - pozycjonowanie lub płatna reklama w AdWords. Najlepszy skutek daje oczywiście połączenie tych dwóch metod i reklamowanie się zarówno w AdWords jak i skuteczne pozycjonowanie, które zapewni wysokie pozycje w naturalnych wynikach wyszukiwania. Niestety jednak - szczególnie w przypadku nowych stron internetowych - ich pozycjonowanie nie jest już takie proste jak kiedyś.

Poniżej pokusiliśmy się o zestawienie tych dwóch metod promocji.

Reklama w AdWords Pozycjonowanie
Czas oczekiwania na efekty W AdWords efekty są widoczne w dniu uruchomienia kampanii bez względu na konkurencyjność fraz. Czas oczekiwania na pojawienie się strony na pierwszej stronie wyników wyszukiwania jest coraz dłuższy i zależy od wielu czynników takich jak np. konkurencyjność frazy czy 
Limit słów kluczowych W kampanii AdWords nie ma żadnych limitów co do ilości słów kluczowych. Twoja reklama może się wyświetlać zarówno dla 5 jak i 500 fraz. Ilość słów kluczowych przy pozycjonowaniu jest mocno ograniczona. Nie sposób skutecznie pozycjonować stronę na więcej niż kilka słów kluczowych o dużej konkurencyjności.
Wpływ ilości słów na koszty Koszty kampanii nie zależą od ilości słów kluczowych. Koszty pozycjonowania są uzależnione od ilości słów kluczowych
Możliwość zmiany słów kluczowych W kampanii AdWords na bieżąco monitorujemy skuteczność i mamy możliwość usuwać nieskuteczne frazy zastępując je nowymi, W trakcie pozycjonowania zmiana słów jest bardzo utrudniona, gdyż proces pozycjonowania każdorazowo rozpoczyna się na nowo.
Możliwość czasowego zawieszenia usługi W przypadku AdWords bardzo łatwo jest wstrzymać kampanię lub określone grupy reklam. Nie ma możliwości zawieszenia usługi.
Monitorowanie skuteczności poszczególnych słów W AdWords mamy bardzo dokładne raporty dotyczące skuteczności poszczególnych słów. Poza ogólnymi danymi dostępnymi w Narzędziach Google dla Webmasterów nie ma możliwości monitorowania skuteczności pozycjonowanych fraz.
Koszty reklamy Zazwyczaj wyższe w porównaniu do pozycjonowania, jednak z możliwością dostosowania do aktualnych potrzeb Niższe niż przy reklamowaniu się w AdWords, zazwyczaj stałe przy zachowaniu niezmiennych pozycji
Zasięg reklamy Wyniki wyszukiwania, partnerzy Google, sieć reklamowa Tylko wyniki wyszukiwania
Możliwość precyzyjnego kierowania reklamy Reklamę AdWords możemy kierować dla odbiorców z określonego obszaru, na podstawie danych demograficznych (w sieci reklamowej), w określonym czasie, na określonych konkretnych witrynach, itp. Brak jakichkolwiek możliwości w tym zakresie
Możliwość dostosowania tekstu reklamy do szukane frazy Nawet dla pojedynczej frazy kluczowej możemy tworzyć kilka tekstów reklamowych i porównywać ich skuteczność. Co podnosi atrakcyjność i zwiększa prawdopodobieństwo zauważenia reklamy. Żadna lub bardzo ograniczona. Zazwyczaj pozycjonuje się stronę główną i jedyne informacje jakie mamy do dyspozycji to tytuł i opis.

Z powyższego zestawienia wynika wprost, że jedyną i chyba największą zaletą pozycjonowania są niższe koszty, jednakże musimy pamiętać, że wszelkie koszty na reklamę powinniśmy rozpatrywać w kontekście korzyści z niej uzyskanych. Może się więc okazać, że zwrot z inwestycji w przypadku reklamy AdWords będzie dużo większy niż w przypadku pozycjonowania mimo większych zainwestowanych środków.

Wyszukiwarka Google coraz bardziej utrudnia pozycjonowania i w przypadku działań sprzecznych z polityką Google i wytycznymi dla webmasterów potrafi nakładać na witryny dotkliwe kary, które w niektórych sytuacjach mogę powodować utratę większości ruchu.

Dlatego do zalet reklamy AdWords należałoby dopisać jeszcze większe bezpieczeństwo.

Spójrzmy jak obecnie wyglądają wyniki wyszukiwania dla przykładowej frazy lokalnej:

Na monitorze laptopa o rozdzielczości 1280x720 bez konieczności przewijania widzimy zaledwie jeden wpis z wyników naturalnych. Drugi wyświetla się tylko częściowo. To co najbardziej rzuca się w oczy to reklamy AdWords znajdujące się nad wynikami naturalnymi.

Taka sytuacja powoduje, że reklamy AdWords są coraz częściej dostrzegane przez przeciętnego internautę, a bycie na pierwszej stronie w naturalnych wynikach wyszukiwania na daną frazę nie gwarantuje, że nasza reklama zostanie zauważona.

Oczywiście nie każda stronę i nie w każdym przypadku da się reklamować w AdWords jednak dla zdecydowanej większości właścicieli stron będzie to najlepsze rozwiązanie gwarantujące szybkie efekty!

Jeżeli interesuje Cię skuteczna reklama w wyszukiwarce Google i chcesz by Twoja strona wyświetlała się w wynikach wyszukiwania przed konkurencja skorzystaj z naszej oferty na prowadzenia kampanii Google AdWords.

Wpis w kategorii: Blog

Podziel się z nami opinią